Używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Robimy to, aby poprawić jakość przeglądania i wyświetlać spersonalizowane reklamy. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak zgody lub wycofanie zgody może negatywnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje. Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.

Empiryczne badanie liczby punktów uzyskanych w teście na...

Autor: Manfredqq, 2014-01-07 21:42:54
Dodaj do:
Empiryczne badanie liczby punktów uzyskanych w teście na inteligencję przez 56 uczennic i 56 uczniów klas szóstych jednej z podwarszawskich szkół dostarczyło następujących danych:
Dziewczęta
20; 41; 49; 51; 58; 62; 63; 65; 65; 66; 67; 67; 69; 70; 71; 72; 73; 74; 74; 74;
77; 79; 80; 81; 82; 83; 83; 84; 85; 86; 86; 86; 88; 88; 88; 89; 91; 91; 91; 93;
93; 94; 95; 95; 97; 98; 98; 102; 102; 102; 107; 108; 109; 110; 110; 125.
Chłopcy
38; 49; 53; 55; 58; 61; 62; 64; 65; 67; 68; 70; 72; 73; 75; 76; 80; 82; 82; 83;
83; 84; 84; 86; 88; 91; 91; 93; 96; 96; 97; 97; 98; 98; 99; 101; 102; 102; 107; 110;
110; 111; 112; 114; 114; 114; 114; 117; 120; 120; 124; 125; 126; 126; 126; 129.
Wykorzystując powyższe dane należy dokonać analizy wyników testu na inteligencję w grupie dziewcząt i chłopców na podstawie danych indywidualnych i pogrupowanych w szeregi. W analizie wykorzystać wszystkie poznane miary klasyczne i pozycyjne. W tym celu należy:
1. Zbudować przedziałowe szeregi rozdzielcze badanej cechy statystycznej w obu próbach.
2. Przedstawić graficznie dane zawarte w obu szeregach rozdzielczych w postaci wieloboków liczebności i histogramów.
3. Wyznaczyć dokładne średnie w obu zbiorowościach oraz średnie z obu szeregów rozdzielczych. Wartości porównać.
4. Obliczyć wariancje i odchylenia standardowe w obu szeregach rozdzielczych.
5. Wyznaczyć typowe obszary zmienności oraz klasyczne współczynniki zmienności dla obu zbiorowości. Wyniki zinterpretować.
6. Obliczyć dominanty i kwartyle w obu zbiorowościach. Wyniki zinterpretować. Porównać odpowiednie parametry w obu zbiorowościach.
7. Obliczyć i porównać odchylenia ćwiartkowe oraz pozycyjne współczynniki zmienności w obu zbiorowościach. Wyniki zinterpretować.
8. Ocenić asymetrię w obu rozkładach za pomocą znanych miar asymetrii klasycznych i pozycyjnych.

Rozwiązania (0)

Dodaj rozwiązanie
AEGEE - Logo
...