Używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Robimy to, aby poprawić jakość przeglądania i wyświetlać spersonalizowane reklamy. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak zgody lub wycofanie zgody może negatywnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje. Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.

TEST 1. Marketing znajduje zastosowanie: - w gospodarce...

Autor: Lola99, 2013-03-12 16:03:16
Dodaj do:
TEST

1. Marketing znajduje zastosowanie:
- w gospodarce rynkowej
- w gospodarce centralnie planowanej
- na rynku producenta
- na rynku konsumenta
2. Marketingowo zorientowana firma musi dbać o:
- zadowolenie swoich klientów
- marketingowy styl stosunków z odbiorcami
- wzrost produkcji i sprzedaży
- ciągłe zdobywanie nowych rynków
3. Marketing jest:
- procesem zarządzania przedsiębiorstwem ukierunkowanym na identyfikację i zaspakajanie potrzeb
klienta
- działaniem ukierunkowanym na produkt, którego sprzedaż przyniesie wyższe zyski
- działaniem dostarczającym przesłanki decyzyjne dla trafnej alokacji zasobów czynników wytwórczych
- równoznaczny z działem marketingu
4. Z celami marketingu przedsiębiorstwa muszą się identyfikować:
- pracownicy działu marketingu
- pracownicy wszystkich działów przedsiębiorstwa
- odbiorcy
- dostawcy

5. Stosowanie orientacji marketingowej jest niezbędne w sytuacji:
- przyspieszonych zmian otoczenia firmy
- globalizacji i integracji
- wzrostu wymagań pośredników handlowych
- wzrostu kosztów produkcji
6. Zarządzanie popytem w działalności marketingowej polega na:
- dostosowaniu popytu do możliwości firmy
- ograniczaniu konkurencyjności
- segmentacji rynku
- dostosowaniu warunków wewnętrznych do popytu
7. Wykształcenie orientacji rynkowej jest związane z :
- strukturą przedmiotową rynku
- strukturą podmiotową rynku
- rozwojem zasobów firmy
- globalizacją rynku


TEST
1. skala Likerta nie zaliczana jest do:
- grupy pytań zamkniętych
- testu uzupełniania zdań
- grupy pytań otwartych
- żadne z powyższych

2. ankieta wręczana do samodzielnego wypełnienia grupie osób zgromadzonych w jednym miejscu: w sali szkolnej, wykładowej, jest to:
- ankieta internetowa
- ankieta audiowizualna
- ankieta pocztowa
- ankieta prasowa
- ankieta audytoryjna
- żadne z powyższych

3. CATI to:
- wywiad telefoniczny przeprowadzany przez ankietera z respondentem za pomocą telefonu
- Computer Assisted Telephone Interviewing
- Computer Assisted Web Interview
- Ankieta internetowa
- Wywiad osobisty
- Zapytanie badawcze

4. źródła wtórne, to:
- każda publikacja, pisana na podstawie źródeł pierwotnych, czyli tych, które zostały już przez kogoś wcześniej zgromadzone
- każda publikacja, wykorzystywana w procesie analizy rynku i konkurencji
- inaczej mówiąc wyniki badań ankietowych

5. hipoteza:
- niesprawdzone twierdzenie, dotyczące przyczyn jakiegoś zjawiska, zachowania i reakcji konsumentów, zdarzenia w działalności np. przedsiębiorstwa
- Sprawdzone twierdzenie
- Badanie wyborcze
- Inaczej mówiąc: instrukcja ankieterka

6. część kwestionariusza wywiadu lub ankiety, gdzie zawarte są pytania dające obraz profilu społeczno - ekonomicznego respondentów nazywa się:
- metryczką
- częścią zasadniczą
- częścią uzupełniającą
- żadne z powyższych

TEST

1. Cena produktu i koszt jego nabycia oznaczają dla klienta:
- to samo
- cena produktu jest większa od kosztu nabycia o udzielone rabaty
- cena produktu jest większa od kosztu nabycia o marżę zysku
- koszt nabycia jest większy od ceny o inne koszty pieniężne i o koszty czasu, energii oraz koszty
psychiczne
2. Górna granica dopuszczalnego przedziału cenowego ustalana jest na podstawie:
- kosztów produkcji i marketingu
- uwarunkowań rynku
- postrzeganej wartości produktu
- kosztów produkcji powiększonych o oczekiwany zysk
3. Cena jest jedynym elementem marketingu mix, który tworzy przychody:
- dla klienta
- dla dystrybutora i klienta
- dla dystrybutora i państwa
- dla przedsiębiorstwa
4. Strategia cen wchodzi w skład:
- marketingowej strategii przedsiębiorstwa
- strategii dystrybucji
- strategii kosztów zmiennych przedsiębiorstwa
- strategii promocji
5. W strukturze produktu cena znajduje się:
- w rdzeniu każdego produktu
- w rdzeniu produktu usługowego
- na poziomie produktu rzeczywistego każdego produktu
- jest składnikiem usług dołączonych do produktu
6. W marketingowej koncepcji ustalania ceny aktywny udział biorą:
- tylko sprzedający
- tylko kupujący
- tylko dystrybutorzy
- sprzedający i kupujący


TEST
1. W momencie, gdy klient podejmuje decyzję o zakupie, za najskuteczniejszy instrument promocji mix należy uznać:
- sprzedaż osobistą
- promocję konsumencką
- public relations
- reklamę
2. Jeżeli firma wydaje na promocję tyle, na ile ją stać w danej chwili, to mówimy o
ustaleniu budżetu metodą:
- postawionych celów
- zakresu działań konkurencji
- możliwości finansowych przedsiębiorstwa
- osiągniętego zysku
3. ATL (above the line) to działania obejmujące wszelkie formy reklamy:
- dające efekty, które można precyzyjnie pomierzyć
- zlecone do realizacji agencjom reklamowym
- umożliwiające konsumentowi natychmiastową reakcję
- w mediach masowych
4. Promocja mix to zestaw instrumentów, jakimi posługuje się przedsiębiorstwo w zakresie:
- reklamy i promocji sprzedaży
- reklamy, promocji sprzedaży i marketingu bezpośredniego
- budowy strategii mix
- komunikacji marketingowej
5. W odróżnieniu od reklamy w przypadku PR komunikat kierowany jest do osób:
- zaangażowany w pewnym stopniu w proces zakupu
- negatywnie nastawionych do wybranego produktu
- budujących opinię publiczną
- które muszą być podmiotem czynnie biorącym udział w procesie zakupu
6. Sponsoring jest formą:
- działalności charytatywnej
- umowy
- kontaktów z mediami
- świadczenia jednostronnego
7. Podstawą racjonalnej decyzji konsumenta jest najczęściej:
- satysfakcja i przyjemność
- działanie emocjonalne
- naśladowanie
- wspieranie rodzinnych wytwórców poprzez zakupy ich produktów

TEST
1. Reklama jest typowym instrumentem komunikacji:
- indywidualnej
- bezosobowej
- osobowej
- płatnej
2. Reklama w punkcie sprzedaży (point of sales)
- może wpływać na proces zakupu w miejscu jego odbywania się
- nie daje natychmiastowych rezultatów na poziomie sprzedaży
- stosowana jest przy aktywnym udziale mediów masowych
- jest formą sprzedaży osobistej
3. Ze względu na wyznaczony cel reklamę można podzielić na:
- informującą
- nakłaniającą
- przypominającą
- wyróżnia się wszystkie wymienione typy reklamy
4. Telemarketing to:
- instrument marketingu bezpośredniego
- reklama za pośrednictwem telewizji
- reklama za pośrednictwem telefonii komórkowej
- instrument public relations
5. Reklama i marketing bezpośredni:
- mogą wykorzystywać te same instrumenty
- są działaniami typu ATL
- są działaniami BTL
- nie mają ze sobą nic wspólnego

Rozwiązania (0)

Dodaj rozwiązanie
AEGEE - Logo
...