Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.

Pascal ktoś pomoże? Zadanie 1 Zmienna x przechowuje wartość...

Autor: Akanee, 2016-01-05 22:03:27
Dodaj do:
Pascal ktoś pomoże?

Zadanie 1
Zmienna x przechowuje wartość a, zmienna y wartość b. Napisz algorytm zamiany wartości tych zmiennych (tak, aby na wyjściu wartością x było b, a wartością y było a
Zadanie 2
Zmienna x przechowuje pewną wartość liczbową. Przy użyciu tylko jednej operacji mnożenia, instrukcji podstawiania oraz w razie potrzeby zmiennych pomocniczych przypisz zmiennej x podane potęgi początkowej wartości.
Ile przypisań i zmiennych pomocniczych należy użyć w poszczególnych przypadkach?

a) x16
b) x9
c) x17
d) x15
e) x36
f) x14
Zadanie 3
Zapisz podane wyrażenia w postaci sekwencji przypisań z jednym działaniem po prawej stronie. Jeśli trzeba użyj zmiennych pomocniczych. Staraj się wykorzystać jak najmniej zmiennych.

a)
b)
c)
Zadanie 4
Jakie wartości mają zmienne x,y,z po wykonaniu sekwencji przypisań?
Zbuduj wyrażenia obliczane w podanej sekwencji przypisań.
a)
x:=a
y:=b
z:=x+y
x:=x*x
x:=1/x
y:=y*y
y:=1/y
x:=x-y
x:=x/z
b)
x:=a*a
y:=b
y:=y*y
x:=x-y
z:=y*b
z:=z+a
z:=c/z
y:=x*z
y:=y/z
x:=z+y
c)
x:=a
y:=x+b
z:=x*y
x:=c
x:=x*x
y:=y*y
y:=z/y
z:=a*a
z:=z+x
z:=a*b
x:=x/z
x:=y-x
Zadanie 5
• Przeczytaj kod programu mnozenie.pas
• Zaobserwuj części jego budowy
• Zwróć uwagę umieszczenia komentarzy w kodzie programu
• Skompiluj i uruchom program
• Zmień działanie programu, aby obliczał sumę kwadratów podanych liczb (pamiętaj o zmianie komunikatów wejściowych i wyjściowych
Zadanie 6
Wartość wielomianu stopnia trzeciego można obliczyć w następujący sposób:
a) z definicji wielomianu W(x)=ax3+bx2+cx+d
b) używając przekształcenia wzoru a) zwanego schematem Hornera W(x)=((ax+b)x+c)x+d
Wejście: a,b,c,d,x. Wyjście: W(x).
Napisz algorytm obliczania wartości wielomianu 3-stopnia używając jedynie instrukcji przypisania i operatorów dodawania lub mnożenia (z jednym działaniem po prawej stronie). Nie używaj operatorów potęgowania!:
a) korzystając z definicji wielomianu
b) korzystając ze schematu Hornera.

Rozwiązania (0)

Dodaj rozwiązanie
AEGEE - Logo